Sunday, March 24, 2013

Bättre väder....

kommer det bli nu i veckan, jag hoppas att så mycket is som möjligt försvinner innan påskhelgen så kanske jag kan börja köra lite powerwalks runt området här hemma som förberedelse till att börja jogga.

Luncherna i veckan kommer bli promenadluncher, för som väderleksrapporten visar kommer det vara toppenväder och att då gå runt Skeppsholmen är bara SÅ härligt att göra mitt på dagen. Märks stor skillnad på min energi och humör på eftermiddagarna och kvällarna de dagar jag går på lunchen och de dagar jag inte går. Tänk vad en halvtimme kan göra!

I går så traskade jag runt här hemma med nya skorna på mig inne, de känns supersköna så det här kommer nog bli bra. Visst jag har noll koll på hur dämpningen kommer kännas, men funkar det inte efter ett tag får jag ju leta efter ett par mer lämpliga skor helt enkelt.

Vågen visar neråt sedan förra måndagen, sånt gillas! Snart kommer den där 6:an som första siffra! Ska bara se till att påsken verkligen blir på mina villkor och inte påskgodisets. Godis är verkligen min största fiende..... Jag har så svårt att tacka nej om jag bjuds, samtidigt som mängden godis jag äter nu och före 2012 inte ens är i närheten av varandra. Så är det ju iofs med allt som går att äta, mängden har förändrats markant och jag tänker till innan jag tar för mig av det som serveras.


No comments:

Post a Comment