Monday, February 11, 2013

Måndag!

Måndagar är ju dagen för veckovägning, vad jag väger de andra dagarna är egentligen skitsamma för det är måndagen som "räknas". Det var med ångest jag tog tag i vägningen i morse, visst jag slutade med värktabletterna i torsdags-fredags men då jag inte kunnat äta ordentligt på en vecka så blev resultatet sista dagarna på veckan att jag åt allt och lite till som jag inte skulle....

Godis, glass och onyttig mat. Avslutade gårdagen med en och en halv portion hemgjord lasagne, enligt mitt recept som troligtvis täcker en dags kaloribehov per halv portion.... Insåg däremot att jag inte gjort den lasagnen (eller någon annan för den delen) sen innan 2012 började! SATAN SÅ GOTT DET VAR! hehe ;)

Just ja, ångest inför vägningen, var rädd att det skulle stå 75-någonting på vågen, vilket inte är en kul siffra längre.Men... Vågen stannade på 73,3 kilo, vilket är ett helt kilo mindre än förra måndagen!

Så även fast jag ätit skitdåligt i flera dagar så har jag gått ner sedan förra veckan! Riktigt skönt att se det faktiskt. Nu ska jag upp på track igen och ta de där sista 8 kilona!!

För jag har lite kläder i storlek 38 som inte sitter som de ska och de ska jag i! Snarast! =)

No comments:

Post a Comment