Friday, November 2, 2012

Resultatet från Fitnessfighten....

Jag lade ju ner efter 20 dagar och pallade inte äta mer kvarg, keso och protein a la FF-menyn. Men oavsett så har det ju skett en förändring i mått och puls, så klart jag ska rapportera det.

Vikt: Från 77,6 till 74,6 (-3 kilo) Midja: Från 93cm till 89cm (-4 cm) Puls: Från 72 slag/min till 62 slag/min (- 10 slag/min)

Det jag är MEST stolt över är min puls faktiskt, att det ändrats tio slag per minut är faktiskt TOPPEN. Den ska jag arbeta mer med! Jag vet nämligen att jag kommer få ett nytt verktyg för att hålla koll på hur jag tränar pulsmässigt av min man i födelsedagspresent!

Rekommenderar jag Fitnessfighten och WoS? Nej, tyvärr kan jag inte göra det. De säger att man får så mycket stöd och support, men nej det får man inte alls. Man kanske får stöd från andra FF:are via Facebook, men från WoS själva är det väldigt torftigt och den "finfina" blogg de har uppdateras varje dag med exakt samma bloginlägg som de postat tidigare månader. Extremt enformigt och omotiverande tycker jag personligen.

Känner att de rider på vågen av att de som är med i Fitnessfighten är de som ska motivera och stötta varandra.

Matupplägget,well googla fram hur du ska äta i samband med träning och viktminskning så får du fram deras upplägg. Inget konstigt, mycket protein, lite fet och well, som de flesta hårdtränande kör.

Träningsprogramet, det går säkert också att googla för att få fram ett liknande, det är ganska klassiskt upplägg för fettförbränning och viss muskelbyggnad. Personligen gillade jag att jag fick upplägget "serverat" utan ansträngning, så där får WoS ett plus i kanten.

Värt pengarna? Nix, det tycker jag inte. Jag kan få samma stöd på gratis träningsforum och viktforum på nätet eller för en markant mindre peng på andra viktminsknings och komma-i-form sidor. Eller fel, jag får MER stöd på sidor som är gratis och även för en mindre peng.

1 comment:

  1. Åh men det är ju kanon! Jättebra resultat tycker ja! =D

    ReplyDelete