Wednesday, December 5, 2012

Snökaos!

Stockholm har drabbats av snökaos idag, stora drivor och kollektivtrafik som stått still stora delar av dagen. Börjar nu, när jag är hemma igen, reflektera över hur mycket jag orkat idag. Det var ju så mycket snö ute när det var dags att lämna på förskolan att jag fick ta pulkorna och sätta barnen i för att kunna ta mig fram. Drog två små barn till första förskolan, vägen var delvis plogad men det var kämpigt bitvis. Sedan fortsatte jag till nästa förskola med minstingen i pulka. I stort sett hela vägen var oplogad, lillknodd ramlade ur pulkan var femte meter och det var svårt att gå. För ett år sen hade jag inte orkat med den promenaden. Idag var jag trött, men ändå med massor av krafter kvar! Jag orkar så otroligt mycket mer nu, det är SÅ skönt! Jag var till och med inställd på att få gå hela vägen hem från jobbet. Skulle tro att det är en 8-9 kilometer dörr till dörr, kanske lite till. Och det kändes helt ok! Nu hade jag sådan tur att bussarna rörde på sig då och då, så jag behövde bara vänta lite på att komma med en buss hem! Men ändå, jag hade en energi som jag kände skulle räcka hela vägen hem! Yey!

No comments:

Post a Comment