Sunday, November 3, 2013

Fortsätter testa produkter.

Denna gång var det kotletter av Svensk rapsgris från Scan som jag fått prova via Smartson. Jag hoppades att betyget för kotletterna skulle bli bättre än för köttbullarna som testades för några dagar sedan. Men nej, kotletterna får sämre betyg tyvärr.

Hur serverades kotletterna? - Jo, a la italiana. Dvs med pasta och en sås som är gjord på bland annat grädde, Touch of Taste Oxfond med rödvin, balsamico, salvia och torkade aprikoser. Såsen är supergod och passar till många olika rätter men är i grunden avsedd för just fläskkotletter. På något sätt tycker jag att det är svårt att misslyckas med maten om man har den här såsen till.

Men dessa kotletter med rapssmak passade inte, eller well, det kanske de gjorde rent teoretiskt. Men jag tycker personligen att rapsen inte tillför något annat än dålig smak. Kotletterna tyckte jag dessutom var segare och tråkigare än "vanliga" griskotletter.

Mitt betyg på kotletterna blir 4 av 10, vilket inte är någon större hit tyvärr. Men jag måste ju säga att det är riktigt kul att få testa saker som dessa, jag hade troligtvis aldrig köpt varken köttbullarna eller kotletterna själv.


No comments:

Post a Comment