Saturday, September 29, 2012

I dag tog jag ett steg.

För ett tag sen klickade jag på en annons på någon websida som jag var inne på, jag tyckte det lät lite bullshitaktigt så jag tänkte inte mer på det egentligen. Efter ett tag så började jag bli lite nyfiken ändå, läste lite mer och lite mer och well, tillslut så kände jag en dragning till det hela.

Det jag pratar om är www.worldofshape.com ett koncept för de som vill få en kickstart på träning och mat. Det är ett 30-dagars program med träning och mat inräknat och det ska ge resultat.

Skälet till att jag faktiskt tror på programmet är för att en av grundarna (tillika VDn) för World of Shape är en gammal "bekant" till mig. För många många år sedan så spenderade han mycket tid i en affär på Birger Jarlsgatan och jag spenderade massor av tid i grannbutiken, vilket gjorde att man träffades både en och två gånger ute på trappan med en kaffe i handen och pratade lite.

Jag tyckte nog att killarna i den butiken var lite väl mycket träningsgalningar över lag, speciellt Björn som jag minns visade en video där han hade gjort en ny koreografi till något pass.  För mig var det en värld som var ganska så töntig och fick mig att tänka på Susanne Lanefeldt, rosa bodies med tights under och orden "Ååååååååå kniiiip! Det är braaaaa!".

Jag visste att han varit mycket inblandad i Fitness Magazine  under många år, som också är ett seriöst företag så min bild av Björn är positiv och proffessionell då det kommer till träning, så hur skulle World Of Shape kunna vara något annat än bra?

Men jag har ändå känt en tveksamhet, nämligen hurvida jag själv klarar av att köra de där 30 dagarna eller inte. Har bollat lite med maken, eller bollat och bollat, jag har nämnt det och försökt läsa hans reaktioner. Och idag frågade han vad det kostar att vara med en månad. Det kostar 495:- och han tyckte att det var ett helt ok pris, speciellt om det kan trigga igång folk till bättre hälsa.

Eftersom jag precis varit och är lite förkyld fortfarande, så var min fundering på om jag skulle börja 1a november. Men fan, det är ju alltid "inte rätt tillfälle" att påbörja något, så efter bara ett par minuters betänketid så beslutade jag mig för att anmäla mig till Fitnessfighten som börjar nu på måndag!

Kostschemat har jag fått, kommer bli relativt ok att följa det. Träningschemat får man första dagen i månaden, dvs dagen då programmet drar igång.

En timme träning och rätt kost i 30 dagar, ska och kan förändra ens liv. Nu är det dags att se hur pass det kan förändra mitt! =D

No comments:

Post a Comment