Monday, September 3, 2012

Måndag igen...

Nej fan, förra veckan var verkligen ingen höjdare och helgen var inte heller toppen. Visst söndagen var en dag precis som de ska vara, inom kalorigränsen och med rätt mat. Men innan det så var det morotskaka, chokladtårta, småkakor, godis, massor av annat onyttigt och dum mat på Kolmården....

Vågen fick såklart frispel och på morgonen idag har jag stått stilla. Eller well, jag har gått upp ett hekto, men det känns som varken eller egentligen, det är ju helt klart inom vågens felmarginal.

Frågan är dock hur jag ska komma igen med allt, jag är rätt trött på kvällarna oavsett om jag slutar tidigt eller sent... Måste få till rutinerna med träning igen, typ omedelbart. Visst jag promenerar till bussen och så, men jag behöver mer motion än det på dagarna.

Tiden tickar på och lite för fort känns det just nu, slutet på året är inte längre så långt bort som jag tyckte för ett par veckor sen. September, oktober, november... December.

Det är inte ens fyra hela månader kvar och jag hade gärna sett att min motivation höll året ut med yttligare -10 kilo avklarade innan nyår. Visst det är vad ca 15 veckor kvar... Men det känns tungt.

1 comment:

  1. Usch det är så jobbigt när det känns så där.. Jag känner igen känslan väldigt väl =( Undrar varför allt ska bli så jobbigt för bara för att semestern är slut. Men jag tror absolut du klarar -10 tillsnyår!

    ReplyDelete