Monday, September 10, 2012

Måndag - Första dagen på resten av mitt liv.

Åh vilken klyftig rubrik.....

Men seriöst, idag är det vägning och nu börjar en ny vecka med kaloriräkning och förhållningar. Så egentligen är det faktiskt första dagen och inte bara en gammal klycha.

Vågen visade 77,7 kilo idag, dvs lite ner sen sist och det fastän det är den tiden på månaden och jag har inte skött mig under veckan. Trevligt men samtidigt så ger det mig inte den motivationsboosten som jag behöver just nu.

Tänkt om det hade stått plus, kanske det hade gett mig den där sparken i ändan som jag behöver..?

Well, oavsett. Bit ihop är det jag säger åt mig just nu, Bit ihop och kämpa på. Jag har kommit långt och det är inte SÅ långt kvar till mål. Det skulle vara lite som att ramla en meter före mål om jag inte skärper mig riktigt snart.

Så idag ska det bli ändring, so far sköter jag maten och fantamej om jag inte kan avsluta dagen inom rätt kalorimängd! Träning ja, kanske... Får se hur barnen sköter sig när vi kommer hem, kanske kan jag få till lite om de kommer in i någon lek eller så. Kvällen är uppbokad så det behöver bli innan de somnar skulle jag tro. Kan gå.. Kanske... Med lite tur! :)

2 comments:

  1. Agik! Vi saknar dig på vår gemensamma utmaning 45 min träning varannan dag. Även om det inte blir mer än 30 eller 20 min är det mycket värt!! Häng på igen utan förbehåll./ Flugan

    ReplyDelete
  2. Vad söt du är, tack för din kommentar :) Nu är jag tillbaka.

    Jag har funderat en del på alla måsten som stör det som ska ta oss i mål. Jag kan förstå att man som förälder inte alltid KAN ta sig tid till träning. Av någon mystisk anledning gäller detta mammor i större utsträckning än pappor.
    Men: Istället för att bara koncentrera dig på ett speciellt utformat träningspass kan du använda barnen som dina personliga tränare. Gör en lek av det! Använd fantasin och låt barnen vara med, då får de både mammatid, lektid, roligt och en snygg och vältränad mamma! Tål väl att tänka på, eller?

    ReplyDelete