Monday, January 7, 2013

Första dagen på resten av resan

Nu så är det slut på återhämtning eller frosseri, vad man nu ska kalla det. Jul och nyår är över, förskolan är öppen igen, jag är tillbaka på jobbet (mer eller mindre) och rutinerna har alla förutsättningar att få tillbaka.

Vågen var inte min kompis i morse, 75,1 kilo visade den, jag har alltså gått upp 2,1 kilo sedan vägningen för en vecka sedan på nyårsafton. Trodde faktiskt inte att det skulle vara så illa, men ett kilo hade jag räknat med.

Så istället för -4 kilo till februari någon gång så blir det -6 kilo helt plötsligt. Jobbigare att nå, men inte helt ouppnåbart. Har jag tur rinner de här två extrakilona av mig snabbt. (Aldrig fel att hoppas eller..?)

Dagen har gått bra och jag har en plan för morgondagen. Hoppas jag kan följa min plan bara, har nämligen inskolning på förskolan med yngsta i morgon och planen är att jag ska kunna äta lunch hemma i alla fall. Får se hur det går, annars så får jag väl göra det bästa av situationen. Så onyttig mat serveras det inte på förskolan. :)

75,1 kilo --> 65 kilo

Rutiner - Planering - Delmål

Det ska gå detta år! Helst innan våren är här! Men blir det under sommaren istället så är det ok också.....

No comments:

Post a Comment