Friday, January 25, 2013

Viktklubb och Aftonbladet

Jag har använt mig mig av Aftonbladets sida Viktklubb för att hålla koll på mina kalorier, för att planera mina måltider och att vara med i utmaningar och liknande saker i deras forum.

So far so good.

Men, sidan hade många funktioner som saknades och som inte var fullt utvecklade.Där svaret på allas frågor alltid var "Vi håller på att utveckla en ny mötesplats och ny Viktklubb med app.

So far so good.

Nu är sidan live.

Viktklubb goes CRASH BOOM BANG skit.

Flera gamla funktioner, viktiga sådana enligt mig då man ska planera sin viktnedgång och bryta sina beteenden, finns inte längre. Det bästa är nog att det verkar inte utvecklingsteamet och de 150 testpiloter de haft ens ha upptäckt!

De lägger upp lite nya fixar, rena kosmetiska fixar men att se till att funktionerna kommer tillbaka eller utvecklas, det finns inte på kartan förrän "senare".

Viktklubb är inte gratis. Man förväntar sig att det man betalar för faktiskt ska fungera och inte plockas bort när något uppgraderas till det bättre. Speciellt när det är en bra och användbar funktion.

Jag vet inte hur projektledningen på Viktklubb och Aftonbladet fungerar, men hade det varit på min avdelning hade de fått gå hela bunten om de gått live med ett projekt där gamla funktioner inte längre fungerar och nya inte finns.

2 comments:

  1. Oj, att det blivi så knasigt. Det är nog bara så här i början när de släpper det nya? TRor du ibte det?

    ReplyDelete
  2. Nja, alltså funktioner som tidigare funnits, tex inköpslista, avancerad receptsök, motionsschema/planering och så enkla saker som att ändra ett recept från 4 portioner till 8 finns inte längre och är "Under utveckling senare"...

    Känns förjävligt att funktioner som funkat ok hela tiden bara försvinner utan förvarning =(

    ReplyDelete