Wednesday, January 30, 2013

Ofrivillig soppdiet och shopping i mängder.

Jäkla visdomstandskit att bråka med mig...

Opererade bort en visdomstand i början av december, där snittet inte läkte som det skulle utan det blev en stor ficka där allt och lite till fastnade när jag åt.

Så igår var det dags att snitta upp och göra om det... Tyvärr visade det sig att det inte läkt som det skulle under ytan heller så tandläkaren karvade runt i en timma i såret....

Så nu sitter jag här, på soppdiet och värktabletter igen. Kollade vad jag hamnat på so far i kalorier för dagen och kommer upp i ca 800..... För lite kalorier och värktabletter = viktuppgång till nästa vägning garanterad! Urk.

Sen har jag SHOPPAT igen! Är ni förvånade? Nehepp, inte det...

Ett par jeans har jag köpt i modell SKINNY! Sitter perfekt! Läskigt värre vill jag lova... RIKTIGT läskigt haha och snyggt! De passar så bra till mina nya skinnstövlar som jag köpte i höstas! Kommer bli så hot till våren ;)

De kommer dessutom passa STRÅLANDE till mina TRE nya jackor.... Två vår/höstjackor i olika modeller och en dunkappa.. Alla tre i storlek 38! Dunjackan sitter perfekt redan nu, de andra två skulle inte ta skada om jag droppar ner några kilon till. Snacka om toppen!

Köpte dem på Esprits rea, som vanligt... Eller ja jeansen köpte jag på MQ haha!

2 comments:

  1. Hej! Trillade in här och läste lite. Tråkigt med visdomstandproblem :( Du skrev att soppdiet på 800 kcal om dagen skulle leda till viktuppgång, varför gör det det? Mvh Sofie

    ReplyDelete
    Replies
    1. 800kcal är på tok för lite för att kroppen ska må bra även om man kör för att viktminska, speciellt dåligt blir det om man lägger till smärta och att gå på värktabletter som hjälper till att binda vätska.

      Smärtan triggar stresshormon som också gör att man lättare binder upp vätska i kroppen.. :)

      Så tillsammans blir kombinationen plus mycket vätska i kroppen.

      Delete