Sunday, August 12, 2012

Jag behöver en svart kavaj...

Och som ni kanske förstått så är jag rätt fast för Esprit och deras kläder... I förra veckan hittade jag en svart kostymkjol på deras rea som jag köpte men jag har ju ingen kavaj.... Så jag var in idag för att prova den svarta snygga kavaj jag sett på deras hemsida, de hade just fått in den men tyvärr bara i storlek 38 :(

Hittade en kavaj i storlek 40 på deras rea som jag provade men den satt för tight, i alla fall just nu, om en fem kilo skulle den sitta bra. Men fem kilo... Det kan ta hur lång tid som helst och det kan gå på fem veckor... När den tiden har gått eller mer kanske den inte alls sitter så bra som jag hoppas på...

Dessutom känns det ruggigt fel att köpa något i storlek 40 när jag precis börjat komma i storlek 42....

Samtidigt, ska jag betala fullt pris på en kavaj i storlek 42 när jag hittar den eller ska jag köra halva priset och köpa en som är i storleken mindre?

Gah, fan vad jag önskar att jag vore nere på min målvikt och bara kämpade med att hålla nollan så att jag kunde köpa de saker som jag vill/behöver ha.

3 comments:

  1. Jag tycker dock inte det är fel för du kan ju göra det som en morot också. Att du kommer kunna komma i den sen och sånt kan ju hjälpa till =D

    ReplyDelete
  2. ja, det är verkligen inte kul, det här med kläder mitt i en viktnedgång! Man blir helt galen, vad ska man köpa!? Man behöver ju kläder som passar nu, men samtidigt känns det onödigt att slösa pengar på kläder när man har som mål att minska ännu mer. Usch. Jag tänker bara köpa det absolut nödvändigaste.

    Lättare med viktuppgång eller mammakläder, man kan ju faktiskt klä på sig för stora kläder som sen kommer att passa bra. Men man kan inte tränga in sig i för små kläder.

    ReplyDelete
  3. Oj, glömde att jag också skulle svara på din kommentar hos mig: Tänkte också på att jag får satsa på rean nu.

    ReplyDelete