Wednesday, August 29, 2012

I bland så går det upp, i bland så går det ner...

Vågen går till större delen av tiden neråt, men min motivation och koncentration när det gäller att sköta mig åker är verkligen ute på höga berg och djupa dalar. Just nu är jag på väg ner i en riktigt djup dal av omotiverad och ostrukturerad.

Köpte godis igår, en liten påse toksalta sugkarameller... Åt några igår men inte någon större mängd eftersom jag somnade samtidigt som barnen. Idag gick allt bra tills lunchen var avklarad och jag hamnade framför smågodis. Köpte åtta bitar lakrits av olika sorter och de var borta på kortare tid än det tog att plocka upp dem från godislådorna i kiosken. Sen hem och maken gjorde hamburgare....

Enligt mina kalorier kan jag äta max en sådan hamburgare, dvs kött, bröd, ketchup, bbq-sås, hamburgerdressing samt grönsaker. En sån burgare ligger markant över vad min middagskalori borde vara och det slutade med att jag åt två hamburgare. (Det enda som inte var gånger två var brödet då jag bara tog ett halvt till varje burgare.

Sen hittade jag resten av lakritset som jag köpte igår och det är nu slut. Nu vill jag ha mer godis.......

Träningen suger, jag lyckas få till ett par gånger om jag har tur i veckorna. Jag orkar helt enkelt inte på kvällarna. Det är långa dagar på jobbet, sen ska man antingen hämta barn (=kaos) eller jobba och inte vara hemma före klockan är sex (=kaos hemma).

Som det känns just ikväll är plus oundvikligt på måndag då det är dags att väga sig igen. Ugh, motivation kom tillbaka tack!


No comments:

Post a Comment