Monday, October 21, 2013

Kalvkött och vikt!

I fredags fick vi hem nästan 40 kilo kalvkött som jag och min syster delade upp. Ett superbra sätt att få riktigt fint kött till ett mycket bra pris! Det blev 5 kilo köttfärs, kalvkotletter, kalvfilé, innanlår, rygg, bogg och så vidare. Mycket och väldigt gott kött. Vi lagade mat i stort sett hela helgen kändes det som. Frysen är nu fylld med köttfärssås, köttbullar och gryta. Men det är mycket kvar att laga till, får se vad vi hittar på av det. Men tack vare köttleveransen så blev inte maten helt nyttig. Dels bjöds det på fika när syster kom och sedan åt vi filén på lördagen samt koteltter på söndagen. Till köttet serverades det rotfruktsgratäng och calvadossky båda dagarna. Jäklars så gott det var! Jag hoppades på att jag i alla fall stått still eftersom övriga veckan skötts ordentligt. När jag ställde mig på vågen blev jag väldigt glad, just för att det visade samma som förra veckan! Men jag hade såklart tagit fel på vad jag vägde förra veckan och mindes fel, tydligen vägde jag 7 hekto mer för en vecka sen än idag! Så det här känns riktigt bra! Jag har skött mig under arbetsveckan och lyxat på helgen, vilket har resulterat i ett bra resultat! Det känns verkligen toppen, för det betyder att den avvägning jag ska göra sen för att hålla nollan troligtvis kan bli ganska behaglig. :)

No comments:

Post a Comment