Monday, July 2, 2012

Måndag = Vägning på "riktigt"

Måndagar är den dagen man rapporterar sin vikt på Viktklubb.se, både positivt och negativt att rapportera på första dagen av veckan. Dels så har det ju varit helg, helger har ju ofta en tendens att innehålla lite mer onyttigheter och kanske även mindre motion än vardagar vilket gör att man kanske gått ner en massa till fredagen men pga vanorna lägger på sig vätska över helgen vilket sen är borta på tisdagen... Men sen så är det ju första dagen på en ny vecka, en ny fräsch start för många. Så det är både positivt och negativt tycker jag.

I dag hade jag en snäll våg, fast veckan började kasst så avslutades den i topp och det syntes även på vågen. Nu väger jag 82 kilo så från förra veckans vägning har jag gått ner -0,9 kilo! Inte fy skam alls :D

1 comment:

  1. Tjoho, bra jobbat! :D Vad du är duktig!

    Tycker också att helgerna är värst, svårare att röra på sig liksom "till vardags" - man måste verkligen tänka på att röra på sig. Och så allt gott som frestar...

    Usch, detta är kanske första gången jag inte vill ha semester och behöva vara ledig i flera veckor - särskilt som jag precis är i början av min resa och inte alls kommit in i rutiner och nytt tänk än...

    ReplyDelete