Monday, July 23, 2012

Motivationsshopping!

Jag saknar riktiga jeans, dvs såna som är köpta i andra butiker än såna som tex Kappahl, såna som kommer i tumstorlekar och inte D-storlekar. Såna som inte är 100% elastiska utan bara lite lite elastiska eller inte alls.

Jag har inte ens någon koll på vilken tumstorlek jag har eller närmar mig, har jag 40 tum? 35 tum? Ja verkligen noll koll.

Nu har jag börjat prova mig fram och igår hittade jag ett par toksnygga jeans. Tog med mig största storleken in vilket var 33 tum i midjan, sen tog jag 30 resp 32 på längden eftersom jag som sagt, har noll koll på tum....

30 på längden var ju perfekt, helt underbart rätt. 33 på bredden var positivt tänkande....

Fick in ett par jeans i storlek 34/30 som satt PERFEKT. Så snygga att jag vart så glad, men sen kom funderingarna... Om de sitter perfekt nu, hur sitter de då om en månad..?

Med den fart jag gått ner och förhoppningsvis fortsätter gå ner i så kommer de inte sitta snyggt om en månad. Så när jag stod i kassan valde jag i stället att ta 33/30 som inte gick igen i midjan just nu.

Så jag har ett par toksnygga jeans, en storlek för små just nu, som ska vara min motivationsmorot!

Go go viktnedgång, sen ska här svassas runt i snygga jeans! Jag undrar lite vad en 162 cm lång och drga 60 kilo tung person har i tumstorlek... 30/30? Vad kommer min slutgiltiga storlek i jeans att vara när jag är klar..? :)

1 comment:

  1. Åh vad roligt och spännande! Så vill jag också göra! Men har inte råd.

    Då valde du ju ändå inte på tok för fel storlek från början :) Jag är lika lång som du och har för mig att jag vägde runt 67 när jag hade mina 30-30. Men är osäker, det var lite länge sedan det ;) men kroppsformen beror ju på mer än bara vikt också.

    Tack för tipsen, ska kika på dem båda :)

    ReplyDelete