Monday, July 2, 2012

Ny sommarjacka!

Jag har dragit runt i en storlek 48/50 jacka hela våren fram till nu, det funkade ok i våras men nu har det mest sett lite fel ut.

Var runt i köpcentrum hemma i lördags men hittade ingenting, eller jo jag hittade en jacka som jag inte provade som kostade 700:- och som kändes lite för dyr för en jacka som jag bara ska ha en kort tid och troligtvis ska vara för stor till nästa säsong som den funkar för. (Den fanns i S, M och L)

I dag skulle vi tillbaka till centrum och när jag gick runt tänkte jag "Men L kanske är jättelitet, så då kanske det är ok att köpa den och ha den nästa säsong också... Eller så är den fel i formen... Kanske lika bra att testa den och se hur den sitter, så slipper jag fundera mer på just den jackan"

Sagt och gjort, tog med mig minstingen och tog en jacka i storlek L för att testa och se. Den var lite lång i armarna, men i övrigt satt den nästan lite för rymligt på mig! Tjejen i butiken tyckte att den var jättebra och modellen var så snygg på mig varpå jag lite generat svarade att min plan var att gå ner ganska mycket mer i vikt och då kommer den inte passa...

Hon vart lite nyfiken och frågade lite, sen kom vi fram till att jag skulle prova en storlek mindre, bara för att se hur stor skillnad det var mellan en L och en M. Well, resultatet vart lite lite tight, men i övrigt the way to go! Så visst, den sitter lite tight över magen just nu, men i övrigt passade den perfekt!

Så jag är nu stolt ägare till en sommarjacka i storlek M! =D


3 comments:

  1. Åh, grattis! Måste vara en härlig känsla :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack! Helt suverän känsla var det, nu ska jag bara bli frisk så jag kan inviga den ute.... =D

      Delete