Friday, May 24, 2013

Fått en ny garderob igen!

Då var det dags för att testa kläderna på "kan inte ha men kommer att kunna ha i framtiden"-hyllan!

Med jämna mellanrum testar jag alla kläder som jag köpt på tokrea i en storlek som jag inte alls kan/kunnat ha för att ha när jag väl kommer ner i vikt.

Tex har jag haft tre klänningar sen förra sommarrean liggandes som nu antingen sitter perfekt, är något för stor samt en är lite för tight för min smak fortfarande.

Det som låg där i dag var två par jeans, två par kortbenta jeans, ett par tunna sommarbyxor, ett par shorts och hmmm... Ett gäng toppar.

Det som fick åka tillbaka på hyllan var ett par jeans och shortsen! Resten sitter som de ska! Så jag tror att jag officiellt kan säga att jag har 30/30 i jeans/byxor!

Just ja, den där klänningen borde jag såklart prova också, det glömde jag faktiskt bort att göra, kanske sitter den som den ska nu!

Det här måste ju klassas som gratis shopping eller....? För det kläderna är väl ändå avskrivna nu rent kostnadsmässigt...? ;)

2 comments:

  1. Har också en hylla, eller snarare en hel garderob med för små kläder. Det som tar ner det hela lite är att det är mina gamla kläder. varje gång jag ser dem så påminner det mig om den jag var och hur missnöjd jag var med mitt smalare jag.
    Idag hade jag varit lycklig om jag hade haft den storleken.
    Hur kan man liksom vara missnöjd när man är en storlek S?
    Nåja jag var det.
    Men den här gången ska jag gå ner tack vare träning och bra mat och jag vill tacka dig för en inspirerande blogg.
    Lycka till med loppet ! =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag tror att om man inte innan varit överviktig (eller underviktig och behöver gå upp) så är det inte så konstigt att vara missnöjd.

      Jag tror att när du når din S-storlek igen att du kommer vara toppennöjd på ett helt annat sätt än du kunnat tidigare. Vad är det man säger, man vet inte vad man har förrän man förlorat det? :)

      Tack och lycka till själv med dina mål!

      Delete