Sunday, May 12, 2013

Känner mig starkare än jag gjort på väldigt länge!

Den kicken jag fick i torsdags när jag drog iväg med Wille i barnvagn för första gången har satt sina spår! Jag kan inte låta bli att längta till nästa runda vi kör för att se hur långt eller hur snabbt jag kan ta mig till mitt mål!

Men har också insett att jag inte kommer kunna springa med honom på det här sättet annat än på helgerna. Vilket är MÅNGA dagar bort.

Så igår satt jag och tänkte, mest hela tiden, på vad det finns för alternativ. Jag funderade på det här med att springa hem från jobbet för några veckor sedan, att jag skulle göra det de dagar jag inte ska hämta på förskolan efter sommaren. Dvs att i mitten av augusti börja springa hem från jobbet 2-3 dagar i veckan.

Ju mer jag funderade på hur jag ska lösa långpass och löpning så började jag tänka mer och mer på vägen hem från jobbet. Jag har nämligen ingen aning om hur långt det kan tänkas vara dörr till dörr.

På Jogg.se finns det däremot en kartfunktion där man mappar ut sin runda och får veta hur långt det är samt man kan spara ner rundan! Sagt och gjort, i en reklampaus under Avatar som gick igår på TV så loggade jag in och kollade. 8,5km! (give or take lite) Så långt är det dörr till dörr! Och det är ju på ett ungefär vad jag tog mig med Wille i torsdags med barnvagn!

Jag VET att jag kan ta mig den biten på 80 minuter, med barn i barnvagn och på en väg som mest går uppför!

Jag är tillräckligt stark för att köra med barn och då är jag tillräckligt stark för att springa hem från jobbet! Eller i alla fall gå/jogga hem från jobbet haha!

Så det jag behöver fixa idag är en ryggsäck, jag är Mrs.Handbag herself. Jag har ingen ryggsäck eller jo, en gigantisk har jag faktiskt. Sån som man tar med sig när man ska bort över en helg typ... Inte något litet smidigt som man kan ha ett par gympaskor och lite ombyte i.

Intersport blir nästa stop för dagen!

I dag är jag stark! I morgon ska jag använda benen hela vägen hem!

(Fan också, jag får KNAPPT upp håret i tofs....)

No comments:

Post a Comment