Monday, May 13, 2013

Nyköpta och invigda!

Styrde kosan mot Kungsgatan och Löplabbet på lunchen i dag, kände att om jag ska börja ta mig hem mina 8-9km några gånger i veckan till fots så behöver jag ett par anpassade skor också.

Mina Adidas som jag älskar var ju bara något jag sprang in på Stadium och testade, hade noll koll på vilken sorts fotställning jag har eller vad det var för typ av skor jag köpte.

Men nu så var det alltså dags, resultatet ser ni  nedan! Ett par tokorangea Nike Air Pegasus+ 29

Om man bortser från färgen, som jag avskyr, så är de SÅ sköna! Sitter så mycket bättre än mina Adidas även om de är grymt sköna de också.

Jag har ett neutralt löpsteg enligt de i butiken, positivt eller negativt eller varken eller har jag noll koll på. Men oavsett så har jag nu ett par skor som passar min löpstil och som jag invigde på min första runda hem från jobbet!

8,5 km tror jag det vart och det tog 1h 15min att ta mig joggandes/gåendes dörr till dörr. Klarade första fem kilometerna på 40 tror jag det var. Inga grymma siffror för en vältränad löpare, men för mig helt otroligt!

No comments:

Post a Comment