Friday, March 22, 2013

Det där jäkla suget...

Som sätter in helt plötsligt och som man ibland inte kan stoppa.

I dag kom kollegorna in med kassar av rester från en avtackning som var i går, det var allt i från mat och sådana "nyttigheter" till godis och kakor.....

Jag skötte mig fint under lunchen, no way att jag byter bort min goda köttfärssås mot halvtaskig paj och skagenröra ;) (Den var säkert jättegod den där pajen, men den kan inte slå köttfärssåsen!)

Men sen kom kaffet... och en Aftereight... och en till After eight.... Å en kolakaka.

Skit också.

I går hade jag samma problem, det bjöds in till påskfika och jag kan tacka nej till fikabröd, det är inget större problem. Men när fikat är ett stort påskägg fyllt med allt möjligt godis. Då går det åt helvete.

Jaja, upp på banan igen.

No comments:

Post a Comment