Sunday, March 24, 2013

Vad bör jag ha på mig ute när det är kallt?

Att klä mig för att vara ute med barnen ett par timmar i minusgrader och leka, det är inget problem. Men vad ska man ha på sig när man är ute i någon-några grader plus och ska försöka jogga?

Underställ? Funktionströjja/tights? Fleecejacka? Vindställ? Eller något helt annat..?

Vill ju varken bli för varm eller för kall, samtidigt som det kanske inte spelar SÅ stor roll eftersom jag kommer ju inte vara ute mer än i 30 minuter och försöka mig på att jogga...

Ska köra promenader denna vecka, det är inte heller så svårt att klä sig för rent generellt. Jag går ju oftast på lunchen så det är tyvärr inte så mycket pulshöjande eller konditionskrävande. Sen har jag satt ett mål och det är att 1a april starta en C25K träning, att på 9 veckor ta mig från noll till att springa 5 kilometer.

Lät som ett bra och lagom upplägg att börja med. Inte alltför blodigt ;)

Tog en shoppingtur idag igen, med äldsta pojken. Han ska man inte ha med sig i butiker, för när jag står med två funktionströjor till mig själv i handen får jag höra att hans pappa minsann ska ha en tröja också och att jag bara får köpa en till mig själv. Sen frågar den lilla loppan vilken storlek hans pappa har och börjar raskt leta på ställningen efter ett L i tröjorna. Smart liten kille måste jag dock säga, han hittade en topp i storlek 38 på ställningen, tog tag i den och sa "Det här är din storlek, mamma!" Vilket stämmer.... (Han blir snart fem år.)

Det var en mycket stolt liten kille som berättade för sin pappa att han minsann köpt en ny tröja till honom och att det var storlek L på den!

No comments:

Post a Comment