Friday, March 1, 2013

Plan

Nej, det vart ingen plan skriven igår.... Var för seg och fastnade framför TVn istället för att göra något vettigt. Hela den här veckan har varit sådan, sitter fast i någon dimma sedan sjukstugan här hemma.

Men en liten plan kan jag väl skriva ner ändå, det är inte SÅ mycket för att få saker och ting att rulla på igen.

Motion:
Cykel 30 min varje kväll - Hur svårt kan det vara? Köra samtidigt som Big Bang Theory eller något sånt? Bara för att komma in i rutinen att röra sig igen.

Mat:
Planera mera! Inköp varje vecka utifrån planerad matsedel och se till att alltid ha lunchlåda! (Ok, lunchlådan går att byta mot två rätter från ställen nära som har bra innehåll. Men matlåda är alltid bäst!)

Undra om det finns någon annan frukost jag kan köra på, just nu är det havregrynsgröt med lite sylt och mjölk samt kaffe med mjölk till det. Inte den bästa frukosten känner jag..... Får se vad jag kan hitta på där...

Mer ang motionen: Om det blir några grader varmare, promenera till och från bussen-jobbet morgon och kväll, det aar 20 minuter eller något sådant och det är gratis motion! Men det är svinkallt att gå längs med vattnet just nu, så ett par grader plus till behövs.

No comments:

Post a Comment