Thursday, March 28, 2013

Jag gjorde det!

Denna bild tog jag när jag vände om hemåt efter halva löppasset:

Självklart hade jag inte satt igång någon GPS så jag får gå på vad eniro påstår när det gäller hur långt jag tog mig fram och tillbaka på mina 30 minuter, nämligen 3,6 kilometer. Inte fy skam!

Nästa gång ska jag komma ihåg att dra igång Endomondo också så jag får lite stats på rundan och inte bara c25k med sin hurtiga röst "Start warmup!" "Start running!" "Start walking!" "You are halfway done!" "Start cooldown!"

Hur var första upplevelsen? Well, kallt... Men överkommligt kallt! Samt jag behöver några vantar som andas, för jag slet åt mig ett par fleece hemma och usch så svettiga händerna blev. Resten av kroppen kändes ju bara som vanligt eller hur man ska säga.

Strålande sol, ska nog ta linser och ett par solglasögon nästa gång om det är lika stark sol. Det kändes som mycket kisande =P

Det kändes extremt hurtigt dessutom! Klädd i löparkläder, joggandes och promenad om vart annat.

Kondition = noll konstaderade jag snabbt. Men inte på samma noll som den var för ett år sen eller jösses, TVÅ år sen. Då hade jag nog varit i total koma efter första intervallen.

Det här kan jag nog göra till en trevlig rutin!

Två pass till inom nästkommande 6 dagarna. Så har jag kört första veckan med c25k-upplägget!

No comments:

Post a Comment