Sunday, March 17, 2013

Helgen so far...

Har varit både bra och mindre bra... Lördagsförmiddagen var bra, nyttig frukost, 45 minuter dans med lillkillen och Funky Kidz. Men sen var det kalas för pojkarnas kusin som fyllde år, cheesecake med jordgubbar och blåbär på, prinsesstårta från Gateau och småkakor...

Nu har jag ju ändrat mitt beteende från tidigare markant, jag tar inte ens hälften så stora bitar när jag tar en bit tårta längre. Så visst, jag sköter mig indirekt. Men det var ändå inte inom min kcalbudget...

Vi fastnade i köer hem (well, även på vägen dit...) och var hemma väldigt sent. Killarna fick mat men jag och maken skulle fixa något lite senare. Vi gjorde en gryta på kalvrygg som jag köpt dagen innan, för att kunna frysa in i lagom middagslådor åt oss framöver. Den fick stå och puttra i några timmar och vi glömde mer eller mindre bort att äta middag. När grytan var klar så var vi ju tvungna att provsmaka lite, vilket vart middagen.

Satan i gatan vilken god gryta det blev! Vi körde lite gulashstuk på grytan, fast utan potatis och mycket mildare. Oj så gott, köttet föll isär bara man såg på det!

Funderar på att köpa mer kalvrygg i veckan och göra något liknande för köttet var SÅ fint.

No comments:

Post a Comment