Thursday, March 7, 2013

Tre dagar i rad!

Har jag nu satt mig på min spinningcykel och trampat på i ca en halvtimme framför TVn.Känns bra att jag faktiskt tagit mig de 30 minuterna, det är inte mycket men det är en start i alla fall och det känns som det viktiga!

Två dagar har jag dessutom tagit den där lilla turen på 20 minuters promenad istället för buss till bussen när jag gått från jobbet. Det känns också riktigt skönt att ha gjort, det är fortfarande inte mycket men det är en bra början. Lite varmare ute så man inte fryser så förbaskat och så man kan sätta på sig gympaskorna så blir det finfint att ta den promenaden varje dag!

I dag böt jag dock ut min frukost mot lyxfrukost... Barnens apelsinmarmelad tog slut igår och då jag inte är så förtjust i köpt marmelad ställde jag mig och kokade egen. En burk vanlig marmelad till barnen och en burk whiskymarmelad till oss vuxna. Det blev ca två matskedar marmelad över som inte gick ner i de stora burkarna och den hällde jag i en liten liten glasburk som sedan serverades till dagens frukost tillsammans med hönökaka. Otroligt gott tillsammans! Men inget som får vara en vana att äta.

No comments:

Post a Comment