Wednesday, June 26, 2013

Baksmälla av socker och onyttigheter....

Vi hade ett litet jippo med jobbet i går och det fanns dels mat i form av subs, chips, nötter och godis. Sedan fanns det vin, mineralvatten och läsk att dricka till det.

Största problemet var att när vi kom fram och ställde i ordning så var jag vrålhungrig, så jag och min kollega provsmakade lite av chipsen och godiset. Big no no, för det triggade såklart ett mersug resten av kvällen.

Men visst, jag lyckades ändå hålla det till hyffsat rimliga nivåer och jag drack ingen alkohol så rent generellt höll jag en "bra" standard på matintaget.

Men! Det ansåg inte kroppen!

Vaknade i morse med huvudvärk och ont i hela kroppen, seg som bara den och höll knappt på att ta mig upp. Ville släcka och somna om, men jag var så otroligt törstig att jag behövde gå upp och dricka. När jag sen tog mig iväg hemifrån så var jag både en och två halvtimmar sen.

Somnade på bussen (tar tio minuter att åka) så fort den lämnade min hållplats och ville såklart inte vakna när vi var framme vid slutstationen.

Tilläggas bör att jag kom i säng samma tid som vanliga kvällar, så det var inte så att jag fick mindre sömn än vanligt.

Jag har helt enkelt drabbats av baksmälla fast av socker och onyttigheter istället för alkohol!

Det var med tungt sinne jag packade ner löparkläderna i ryggsäcken kan jag lova. Hoppas att jag känner mig piggare i eftermiddag då tanken är att jag ska springa hem.

No comments:

Post a Comment