Wednesday, June 19, 2013

Intervaller och försöka få till 10 km.

I dag ska jag ta mig hem till fots igen, brukar göra det varannan dag så att jag får till 2-3 pass i veckan. Det största problemet med mina turer är att jag efter fem kilometer tacklar av på farten. Så fort jag kommer till backen där jag når mina fem km så börjar jag gå, oavsett hur trött eller pigg jag är.

Efter det kommer jag aldrig igång på samma sätt som de första fem. Utan det blir bara längre och längre sträckor med gång. Inte bra inte bra.

Så nu har jag fått ett uppdrag av min coach och det är att köra intervaller från början till slut. 4 min löpning följt av 1 min gång, hela vägen hem. Utan att ge upp efter första fem kilometerna och utan att försöka sätta några fartrekord eller liknande.

Så jag har förberett en Spotify-lista med musik, först en låt på 4 min och sedan något hysteriskt i 1 minut och så börjar det om. För att hålla koll på tiden utan musik tror jag kommer bli riktigt svårt för mig även om Sten säger att det är bra att räkna steg för att hålla koll på längd/tid på intervallerna.

Men så har jag ju hoppat på Subways sommarutmaning, den där som snurrar runt i reklamen mest överallt just nu. Jag är på sista utmaningen och det är att springa/cykla/gå 10 km. Så jag skulle verkligen behöva 1.5km längre pass i dag än normalt för att klara den utmaningen. Så det blir 1.5km längre med intervaller om allt går som det ska.

Huga....

Det ska gå! ;)

No comments:

Post a Comment