Saturday, June 8, 2013

Jag har gjort mitt första löptest!

Nu är det avklarat! Förhoppningsvis är jag något mer lugn nästa gång jag ska göra det, har en förmåga att stressa upp mig själv när jag inte har kontrollen. Men nu har jag gjort det en gång och vet vad jag har att vänta mig nästa runda!

20 minuter på löpband tror jag det vart tillslut, 10 min uppvärmning och sedan tempoökning för att gradera ansträngningen på varje höjning.

Det gick bra, kändes toppen att kunna röra benen i den takt som löpbandet ville. Inga extrema farter men för mig kändes det grymt att klara av det!

En reflektion var att skallen var med hela vägen, det var kroppen som sa ifrån först! Hade jag haft kroppen med mig hade jag klarat mig lite längre, för fokuseringen i skallen höll. Det är ju där jag ger upp först i normala fall. Härlig känsla!

Jag har fått lite stretchövningar som jag kan köra och några styrkeövningar jag ska göra en gång i veckan. Inget avancerat men bra övningar för att stärka upp kroppen och se till att hålla skador borta.

Det här känns riktigt bra måste jag säga! Nu ska jag se till att skallen är lika fokuserad när jag är ute och springer som den var på löpbandet, då kommer jag kunna få riktigt bra resultat känns det som!

YEY!

No comments:

Post a Comment