Wednesday, April 10, 2013

Fjärde löppasset!

Maken hann inte ens hem från jobbet förrän jag stod startklar och väntade på att få ge mig ut idag! Jag var så laddad att jag så fort jag kom hem bytte om till löparkläder så att jag inte skulle släppa taget om tanken att jag skulle ut innan middagen. (Sen tog det en och en halv timme innan maken kom hem så att han kunde ta över barn och matlagning... Men kläderna skulle på!)

Jag hade massor av energi idag, stegen var snabbare och mer energirika än tidigare. Jag kände en skillnad från det pass jag körde i lördags eller om det var söndags!

Det gick så mycket fortare att ta sig fram i dag att när jag nådde kyrkan som jag tidigare tagit mig till efter 16 minuter av passet så hade jag ett löpintervall till godo så att säga och kom dit på 15 minuter istället! Nu är kanske en minut skitsamma för många... Men för mig var det stort att ta mig dit på en minut kortare än tidigare!

Dessutom startade nedvarvningen mycket närmare hemmet än normalt kändes det som.

Snittiden var 22 sekunder bättre per min/km, tidigare tid var 8.22 min/km och idag 8 min/km vilket kändes lite småhäfftigt. Återigen, det kanske inte är någon stor skillnad för många, men för mig kändes det stort!

Jag får mer och mer förtroende för mig själv och att jag faktiskt kommer att kunna springa de där fem kilometerna inom de veckor som träningsupplägget är på.

Förutom löppassen går maten bra igen, luncher planerade och middagar likaså. Godis i mängder på jobbet fortfarande men jag har klarat mig hela veckan. Hoppas på att jag kommer under 70 kilo till måndag. Vore så skönt att byta tiotal, jag har legat tillräckligt länge på 70-75 kilo och jojjat upp och ner sen innan jul i de krokarna.

No comments:

Post a Comment