Tuesday, April 16, 2013

Hur är världen funtad?!

Sedan ett tag tillbaka har jag fått upp ögonen för löpning, för ett år sedan tänkte jag att löpning var något för tokar som var hysteriska i att pressa sig själva till att springa såna galna saker som ett marthon. (För ett år sen kunde jag inte springa pga min fysik, ren och skär avundsjuka kanske..?)

Nu har jag hängt på löparforum, jag har sugit upp så mycket som möjligt om löpning och själv börjat löpträna. För ett år sedan visste jag inte att det fanns massor av marathon runt om i världen. För ett år sedan visste jag inte när Stockholm Marathon går.

I år visste jag till och med att Boston Marathon sprangs i går. Jag visste att det fanns svenskar med i loppet som senaste månaderna kört uppsnack inför loppet på "mitt" löpforum.

I går läste jag också nyheten om explosionerna på "mitt" forum innan jag såg det på nyheterna.

Två explosioner, ett lopp med löpare.

HUR FAN TÄNKER MAN DÅ!?

Vad jag läst så har de personer som kört uppsnack på forumet klarat sig utan något mer än chocken över vad som hänt.

Det finns för fan inget politiskt, ideologiskt eller rasistiskt med ett lopp för löpare. De allra flesta som springer är "vanliga motionärer" inte något annat. Det finns en liten klick elitlöpare och resten är löpglada människor.

Varför????

Vem??????

No comments:

Post a Comment