Tuesday, April 9, 2013

Utan mål står man still!

Eller hur? Så nu när jag försöker komma igång med löpning måste jag ju ha ett mål att nå på något sätt, visst komma i form och gå ner de där sista kilona är ju mitt mål. Men det kan jag ju göra på så många andra sätt förutom med löpning.

Så när det idag damp ner reklam för Sickla Köpkvarter och jag ser en liten reklamblänkare om Sickla Loppet så började hjärnan arbeta. 10 km runt Sickla.... I september... Då har jag hunnit löpträna ett tag... Förhoppningsvis har jag nått min målvikt också... Och förhoppningsvis klarar jag av att ta mig runt 10 km utan att dö.

Kikade in på deras hemsida sicklaloppet.se och tankarna började snurra ännu mer. Om jag i dag efter tre pass klarar dryga 4 kilometer i halvspring/promenad och i slutet av maj ska jag (om allt nu funkar) orka ta mig 5 kilometer joggandes i alla fall. Då borde jag kunna träna upp mig under sommaren till att joggandes ta mig 10 kilometer, eller..?

Hur som helst, jag har anmält mig. 22 september ska jag försöka ta mig runt Sicklaloppet i ett tempo som motsvarar jogg eller snabbare! Hur svårt kan det vara?!

No comments:

Post a Comment