Saturday, April 20, 2013

I dag kändes det tungt...

Benen kändes stela och jag fick ont både bak och fram på vaderna och benen. Fick inget flyt, kunde inte springa avslappnad alls för så fort jag började gå snabbt så fick jag hyfsat flyt och stelheten släppte.

Något var inte rätt helt enkelt.

Däremot sprang jag några sekunder snabbare per kilometer ändå samt det kändes bra när jag väl var kvar och även när speakerrösten sa "Begin your cooldown" så tänkte jag "Aldrig!" och tog ett till löpintervall.

Sen tog jag en kort nedvarvning med promenad och efter det ytterligare ett löpintervall bara för att bevisa för mig själv att jag kan.

Sen blev det nedvarvning resten av backen hem =P

Härligt väder är det ute! Ska släpa med familjen runt insjön för att se hur underlaget ser ut där, börjar bli dags att det är barmark där så man kan springa på mjukt underlag istället för asfalt!

No comments:

Post a Comment