Thursday, April 18, 2013

Gaaah…..

Det där med att växa ur storlekar är inte alltid kul. Förra sommaren köpte jag en jättefin beige kofta från Odd Molly på rean. Med rea betyder inte att den var billig, nej tvärtom är det nog det dyraste plagg jag köpt.. Tror inte ens att jag köpt en vinterjacka som kostat mer, eller jo det har jag nog… Kanske….

Hur som helst, jag köpte samma storlek som min kollega som var med. Hon är väldigt smal tycker jag, något längre än mig är hon också. Men storleken större var inte något att sträva efter tyckte jag när jag shoppade. Tänkte att jag borde kunna ha den där storleken när jag nått mitt mål eller så får den helt enkelt sitta lite tight.

Nu har jag använt koftan ett tag… Inte speciellt ofta men då och då. Nu har jag tänkt använda den oftare, men något känns inte bra. Den sitter inte helt rätt.

Gick in på toaletten nyss och funderade på hur mycket mer jag måste gå ner för att den ska sitta bra.

Jomen tjena. Jag ska inte gå ner för att den ska sitta bra. Jag ska gå UPP.

Armarna är för långa och över axlarna hänger det….

Den är ju FÖR STOR.

No comments:

Post a Comment