Tuesday, April 16, 2013

Köpte visst fel storlek...

Hamnade på Puma i Gallerian i går på lunchen, de har mid season sale och jag kikade lite på de löparkläder som de hade på rean. De hade funktionstoppar nedsatta och eftersom jag inte har någon kortärmad sådan så slog jag till.

Eftersom det var på lunchen kände jag att jag inte hade tid att prova utan tänkte "Jag tar en 38:a, worst case är den lite tight men jag har 5 kilo till som ska bort så det löser sig förr eller senare!"

Kommer hem och visar upp toppen för familjen, sätter på mig den och tänker "Ja, lite tight är den nog... Men det blir bättre med de där kilona borta!"

Maken höll inte helt med, han tyckte att det såg helt ok ut redan. Men om jag tyckte den var tight så skulle de där sista kilona fixa det.

Tog av mig och vek ihop den lite fint sådär som "nu ska vi bara låta det bli väder för kortärmat innan den används" och hajjade till när jag såg storleken igen. Jag hade inte alls tagit en 38:a som jag trodde.... Det var en 36:a jag fått med mig till kassan och hem..........

Tack vare det så var jag även tvungen att idag ta fram mina måljeans som jag köpte förra sommaren, då var de till för att jag skulle ha ett mål. När jag köpte dem så tänkte jag "Troligtvis kommer jag aldrig bli SÅ smal att jag kan ha de här...."

Jag har dem på mig. Mina måljeans. De där som är för personer med normal storlek på kroppen. De där som jag nog aldrig skulle kunna ha...

2 comments:

  1. Grattis, bra kämpat :)!

    ReplyDelete
  2. Grattis, så bra jobbat.Visst är det en härlig känsla att komma i de där drömjeansen .

    ReplyDelete