Tuesday, April 30, 2013

Löparseminarium och motivationsdipp.

I torsdags hade mitt företag fixat ett löparseminarium där en kille från Runners Store berättade om skor samt personliga löptränaren Conny någonting... Karlberg? Ja, jag tror att han hette Conny Karlberg! Han pratade om allt möjligt, både för nybörjare och för de som är vana löpare.

Jag som aldrig tidigare varit på något liknande seminarium tyckte att det var bra och intressant information medans mina kollegor tyckte att det var lite för mycket repetition.

Det jag uppskattade mest var att han berättade om hur man ska träna utöver själva löpningen för att bli en stabilare och bättre löpare. Dvs vad som bygger på hållningen och liknande. Det är verkligen något jag har noll koll, jag förstår hur man ska ta sig framåt joggandes/springandes men hur man gör för att bli mer stabil hade jag ingen aning om.

De övningar han gick igenom kommer bli toppen att köra när barnen är på ängen och leker, för där finns inte så mycket att göra för mig. Men att ta ett par varv runt ängen i jogg och bli uppvärmd och sedan arbeta med de övningarna kommer bli toppen!

Han berättade lite om planeringen inför lopp och hur man ska varva ner eller varva upp inför loppet. Planering helt enkelt :)

Tyvärr har jag hamnat i en motivationsdipp just nu, åkte på en förkylning förra veckan med halsont som jag trodde skulle ge med sig snabbt men jag är fortfarande täppt och snorig samt hostar till och från som en galning. Hade hoppats på att kunna köra igång med löpningen i helgen som var men nej, det fick jag skjuta på. Trodde att jag skulle kunna köra i dag eller i morgon men nu känns jag mer täppt och förkyld än tidigare. Men jag har ju inte ont i kroppen eller känner mig hängig, så kanske kan jag ge mig ut ändå...?

Men den här förkylningen.... Den har ju gjort att jag inte kunnat träna vilket gör att jag tappar energi som fan, vilket gör att min motivation till att hålla kosten också går åt helvete. Jag förstår inte att jag släpper taget så snabbt pga sjukdom. Det blir ju inte enklare att komma igång när jag väl är frisk om jag inte haft kontroll under tiden jag är sjuk.

Skit också.

No comments:

Post a Comment