Thursday, June 28, 2012

Det här med hosta och träning...

Jag har ju fortfarande hosta, inte mycket men jag hostar. Jag känner inte längre av halsen mer än att jag är lite hes, kan dock hänga ihop med hostan faktiskt.

Jag körde mitt pass igår på halvfart, tog inte i så mycket i konditionsdelarna som jag brukar. Men är det ok? Eller borde jag vänta mer på att få bort hostan? Jag menar hosta kan man ju göra i veckor efter att man blivit frisk i värsta fall..?

Jag känner mig väldigt rastlös över att inte kunna köra träningen som jag borde/ska och det gör hela det här konceptet "viktminskning" till ett kaos....

2 comments:

  1. Önskar att jag kunde ge dig ett vettigt råd men jag är osäker. Är det en lätt hosta så är det kanske ingen fara att träna lite, så länge det inte blir dragigt eller svettigt-kallt. Men är det en hosta som sitter djupare är det nog inte så bra. Hostar du mer under eller efter träningen ska du nog se upp.
    Men jag vet som sagt inte hur det ligger till, gissar bara. Kolla med sjukvårdsupplysningen?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack för svaret =) Jag kom fram till att hålla mig borta ett par dagar till från passen. En promenad blev det igår och yttligare en är planerad till kvällen. Sen får jag se hur jag känner mig i morgon igen =)

      Delete