Tuesday, June 19, 2012

Sommaren är snart här ordentligt och tiden bara går och går...

7 veckor kvar till mitt nästa stora måldatum, under dessa ska jag ner 4,9 kilo hade jag tänkt. Det borde inte vara något problem, om det inte vore för att det är SEMESTER under 4 av dessa veckor. Semester betyder ju oftast kaos med mat och motion oavsett hur laddad man är.

Jag tror att jag i helgen ska sätta mig och planera dessa 4 veckor lite nogrannare tex lägga upp en plan för maten om inte annat. Vi kommer såvitt jag vet än så länge kunna påverka vårt matintag i stort sett hela semestern. Så jag ska se till att vi har riktigt goda och nyttiga alternativ att välja och vraka ifrån. Något som är enkelt och gott är ju någon form av potatissallad på färskpotatis, sen lite blandad sallad till det och en grillad bit kött. Det är faktiskt inte så fel mat som man kanske kan tro!

När det gäller motion så är jag inte helt säker på hur jag kommer göra, är vi hemma så är det ju inget problem. Då kan jag hålla på som vanligt, men när vi är bortresta så blir det inte lika lätt. Undra om jag kan sno makens bärbara dator och köra någon DVD och stå ute i solen och studsa..? Det kan ju vara riktigt mysigt nu när jag tänker efter, stå och köra 30 minuters pass i naturen. Ska genast kolla på hurvida vi kan ta med den till stugan när vi åker dit!

När det gäller motionen så funderar jag på att köpa lite rea DVDs som jag sett på bland annat CDon.se från Jillian Michaels, hon som var en av tränarna i Biggest Loser USA. Jag har en av hennes DVDer hemma och kör just nu en utmaning på 30 minuter per dag i 30 dagar (http://cdon.se/film/jillian_michaels%27_30_day_shred_(import)-14113276) och har än så länge klarat av 4 dagar. Det känns faktiskt som om det ger resultat! Fast det kan också vara lite önskeinbillning, vi får helt enkelt se vad 30 dagar med Jillian kan åstakomma ;)

No comments:

Post a Comment