Wednesday, June 27, 2012

Uppe med tuppen

Kraxar som en kråka och hostar mycket fortfarande, barnen vaknade halv sex och sen var det full rulle på en gång.

Maken erbjuder mig duschen före honom och det behövdes! Efter en dusch, lite BuS på benen och lite smink så känner man sig något piggare och fräschare. Men jag känner mig fortfarande trött och omotiverad till att hålla ordning på maten.

Måste ta och koka lite ägg så jag kan äta lite frukost, sen måste jag ta och planera maten ordentligt närmaste dagarna. Så jag vet exakt vad jag ska äta och när. För att bara driva runt med sjukling hemma gör mig väldigt ostrukturerad.

Mål 1:
Frukost idag ;)
1 Ägg, lite naturell lättyogurt och färska jordgubbar.

Mål 2:
Kolla vad jag har hemma i frysen i form av färdiga matlådor, jag vet att det finns massor av "middag för 2" lådor, men finns det något för mig idag till lunch?

Mål 3:
Skriva ner vad jag ska äta resten av dagen, i morgon och på fredag.

Sådär. Då ska jag ta mig ut i köket och sätta igång....

No comments:

Post a Comment