Saturday, June 16, 2012

Nog förändras livet allt!

Ställde mig på vågen i morse, jag hade ju gått upp lite när jag vägde mig i måndags, 1 hekto för att vara exakt, vilket inte är någonting men visst är det lite irriterande när man vet vad det beror på. Fast det var självförvållat och det var värt det. Men det gör ändå att man känner mer press inför denna vecka och vägningen på måndag.

Men OM jag nu sköter mig så kommer det ett ganska så trevligt minus på måndag, för idag visade vågen 83,4kilo, det är en minskning på 8 hekto sen vägningen i måndags. Känns riktigt jävla bra!

Förutom att vågen förändras hela tiden så förändras min sinnesstämning markant också, jag känner mig mycket gladare, piggare och mer harmonisk. Vilket gör att jag vågar mer, det gör också att jag shoppar mer! (Fast om det sistnämnda är bra eller dåligt, det vet jag inte riktigt...)

Men det viktigaste av allt, är att min lust att utvecklas har kommit tillbaka, att sträva efter att bli bättre och göra något "bättre". Så förutom att hela mitt liv förändras vikt och hälsomässigt så kommer även min jobbsituation att förändras efter semestern. Jag har nämligen fått ett nytt jobb!

Det är mycket mer avancerat än vad jag gör idag, det kommer faktiskt krävas att jag verkligen JOBBAR hehe. Ingen rast och ingen ro på dagarna längre, det kommer vara full fart från början till slut. Vilket känns SÅ häftigt!

Och eftersom jag börjar efter semestern så är det bara ca två veckor kvar innan jag byter arbetsplats!

Jag hade inte riktigt räknat med att mitt liv skulle förändras så här mycket så här fort, men fan vad det känns bra!

No comments:

Post a Comment