Friday, June 22, 2012

Midsommar!

Midsommarafton brukar innebära mycket mat av olika sorter, mycket gott med mycket socker i. Men inte denna, självklart blir det god mat, det tänker jag inte göra avkall på. MEN det kommer bli i rimliga mängder!

Började med jordgubbsmoothie till förfrukost, på färska jordgubbar! Barnen blev som tokiga, det var ju så gott! Till frukost blev det sen en knäckemacka med ägg, i normala fall så kör jag yogurt med jordgubbar och ett ägg samt en stor latte, så det var egentligen ingen skillnad mer än att jag gjorde smoothie av hälften och la ägget på en macka. :)

Lunchen kommer bli en silltallrik med sill, färskpotatis och ägg. Så gott!

Till middag kommer det grillas/stekas oxfilé med en färskpotatissallad och tomatsalsa. Kan också bli riktigt gott hoppas jag!

Under dagen blir det jordgubbar, lite jordgubbar och lite mer jordgubbar. (Ja, jag älskar verkligen jordgubbar =P)

No comments:

Post a Comment