Sunday, June 17, 2012

Hot hot hot

Eller well, kanske inte SÅ hot, men nog tusan får man på sig lite snyggare kläder än tidigare ;)

Jag kommer i de flesta kläder som jag hade för 7 år sen, innan man gick upp en massa i vikt pga graviditeter och ren lathet. Det är djupare urringningar, tightare kläder, snyggare och mer "businesslike" över kläderna, vilket tur att jag har fått tillbaka den klädsmaken nu när jag ska byta jobb! Haha!

Insåg hur toksnyggt det är med jeans, en urringad topp, svart kavaj och höga klackar till det. Det hade jag ofta förr, snudd på hela tiden. Senaste åren, typ senaste fem åren, har jag inte haft varken kavaj eller höga klackar. Jeans har det iofs varit, men med något mindre smickrade upptill.

Shoppade lite på rean, jag har ju ett gäng delmål på vägen till min målvikt. Vid varje delmål har jag en belöning, det som jag belönat mig med hittills har varit tex en eau de toilette, ett par stövletter med hög klack och ett par Reebok Easytone-skor. På rean fanns det Odd Molly Grandmas Coat, de är snygga men jag har aldrig ens funderat på en eftersom de dels är dyra och jag är tjock vilket = no way för mig.

Men nu, så kändes det inte så främmande som det gjort utan jag slog slag i saken och köpte en! Lite mindre än vad jag har i storlek nu eftersom jag än så länge känner att jag fortfarande går ner och fortfarande har energi till att fullfölja hela viktresan. I alla fall tillräckligt för att gå ner så att koftan passar!

Kläder börjar bli väldigt roligt igen, att göra sig fin börjar bli roligt. Jag börjar fundera på om jag ska börja slinga mitt hår igen.... Alltså jag har börjat vårda mitt yttre igen!

Dessutom sa maken åt mig att jag inte längre har PMS varje vecka, varje dag. Utan nu är det extremt tydligt när jag faktiskt är på den delen av månaden! :P

No comments:

Post a Comment