Saturday, June 23, 2012

Jag är inte 100% perfekt

Även om Midsommar var planerad när det gällde maten så slutade kvällen med onyttigheter, ett halvt paket lakritsglass från Djurgårdsglass (tror jag de heter) och en bunt digestive med brieost på och lite cider till det.

Men även om det inte ingick i planen och även om det spräckte min budget av kalorier för dagen så är det helt ok. Jag förbjuder mig inte saker, vill jag verkligen ha något extra så går inte världen under om jag äter det. Men däremot så håller jag intaget lågt, dvs tidigare hade jag kunnat äta det dubbla av glassen och utan problem dubbelt så många kex med brie på. Och jag hade inte tagit lite cider, jag hade antingen tagit ett par glas rödvin till kexen eller en flaska cider...

Måtta är mitt mantra ;)

Så bara för att jag gått ner så många kilo i vikt, betyder inte att jag alltid håller mig på banan och aldrig äter något onyttigt eller sött! Det gör jag! Bara inte lika mycket eller ofta som tidigare =D

No comments:

Post a Comment